Wiadomości z rynku

sobota
28 grudnia 2024

Jak mały autobus to z Wejherowa

ARTYKUŁ SPONSOROWANY: Rozwojowa oferta Auto-Centrum
18.10.2013 00:00:00
Firma Auto-Centrum Sp. z o.o. staje się potentatem w produkcji i zabudowach busów. Nie szukajcie jej już w starej siedzibie w Gościcinie na Pomorzu. Właśnie przeniosła się do Wejherowa, gdzie ma nową siedzibę i znacznie większą halę produkcyjną.
Firma Auto-Centrum, której Prezesem jest Piotr Cierzniewski, istnieje od 2000 roku. Od początku zajmuje się produkcją oraz zabudową autobusów na bazie nowych i używanych samochodów marek Mercedes-Benz Sprinter, Volkswagen Crafter oraz Iveco Daily. Na przestrzeni lat wyprodukowano kilkaset autobusów turystycznych oraz miejskich, firma ma szerokie grono zadowolonych klientów. Oferuje samochody dostosowane do różnorakich potrzeb - turystyczne (do przewozu od 16 do 24 osób), miejskie (City), do komunikacji międzymiastowej, tzw. mix (do przewozu brygady 5-6-osobowej, ze skrzynią ładunkową na narzędzia lub maszyny), do przewozu osób niepełnosprawnych oraz VIP.
Jeśli chodzi o vip-ów to ostatnio przygotowano busa, którego można nazwać salonką, dla znanego piosenkarza, Krzysztofa Krawczyka. To Mercedes Sprinter z bogatym wyposażeniem (m. in. skórzana tapicerka, 30-calowy telewizor, elektrycznie podnoszone łóżko, dwie lodówki, podwójne ogrzewanie). Jak ujawnił Piotr Cierzniewski, w trakcie realizacji jest kilka takich pojazdów dla gwiazd estrady i biznesmenów z kraju i zagranicy.
Wykonywane przez Auto-Centrum zabudowy są zgodne z najwyższymi standardami europejskimi, czego dowodem jest przyznany przez TÜV Rheinland certyfikat ISO 9001:2008.
Najczęściej Sprintery
Największym popytem wśród klientów z całej Europy spośród oferowanych busów cieszy się Mercedes Sprinter, szczególnie w wersji 24-osobowej, wydłużonej. O ile nabywcy z kraju zamawiają zazwyczaj pojedyncze egzemplarze to odbiorcy z zagranicy decydują się na partie po kilka sztuk, jak mp. Klient ze Skandynawii, kupujący po pięć samochodów na raz.
- Jesteśmy partnerem marki Mercedes-Benz w zakresie zabudów, która zapewnia nam pełny dostęp do dokumentacji technicznej, mamy też zgodę na wydłużanie pojazdów oraz na zwiększanie dopuszczalnej masy całkowitej - powiedział nam Piotr Cierzniewski, Prezes Auto-Centrum. - Posiadamy homologację europejską Mercedesa (2007/46), dzięki czemu możemy sprzedawać te auta w całej Europie pod marką Mercedes-Benz/Auto-Centrum, a nabywcy mogą je bezpośrednio po zakupie rejestrować, bez przeprowadzania jakichkolwiek badań. Dotyczy to także najnowszego modelu Sprintera Euro VI, który pojawił się w sprzedaży latem tego roku. Przygotowujemy się też do uzyskania takiej homologacji na VW Craftera i Iveco Daily.
Nowa hala, większe możliwości
Firma od dawna dysponowała nowoczesną, wielostanowiskową halą produkcyjną, zaawansowaną technologicznie linią produkcyjną oraz w pełni wykwalifikowanym personelem. Nowa hala produkcyjna w Wejherowie, o powierzchni 3 tys. mkw. pięciokrotnie zwiększyła potencjał wytwórczy Auto-Centrum, pozwalając na produkcję 15 pojazdów miesięcznie. Wraz z rozwojem sprzedaży za granicą (obecnie około 80 procent gotowych pojazdów trafia na eksport) Auto-Centrum otworzyło przedstawicielstwa handlowe w Niemczech, Danii, Norwegii, Szwecji i Finlandii. Obecnie w Wejherowie pracuje około 40 osób, ale kierownictwo planuje zwiększenie zatrudnienia i zdobywanie nowych rynków. Nawiązywanie kontaktów z nowymi klientami firmie ułatwia uczestnictwo w prestiżowych targach branżowych. Dla przykładu, w tym roku były to wystawy w Finlandii, w Niemczech (w Abstatt i największe europejskie targi turystyczne RDA w Kolonii) oraz Transexpo w Kielcach). Na targach w Kielcach producent z Wejherowa pozyskał sporo nowych klientów z kraju oraz z rynków wschodnich, takich jak Rosja, Ukraina, Białoruś.
Na swoje produkty firma udziela 24-miesięcznej gwarancji. Posiada również mobilny serwis mogący zapewnić naprawy gwarancyjne jak i pogwarancyjne w całym kraju oraz za granicą.
Tańszy, ale funkcjonalny
Najnowszą ofertą producenta z Wejherowa, skierowaną przede wszystkim do odbiorców krajowych, jest tańszy 24-osobowy Sprinter na bazie nowego modelu Euro VI.
- To relatywnie tani, funkcjonalny bus, przystosowany do turystyki i przewozów międzymiastowych - wyjaśnił P. Cierzniewski.
- Zabudowa wykonywana jest z gotowych segmentów, skrócony jest cykl produkcyjny poprzez nowe, innowacyjne rozwiązania zabudowy wnętrza i to w sumie pozwala na obniżenie kosztów produkcji i ceny - dodał Grzegorz Jaworek, z działu handlowego.
Używane autobusy i "budowlanka"
W Auto-Centrum można kupić nie tylko nowe autobusy. Drugą poważną gałęzią działalności firmy jest sprzedaż używanych autobusów, sprzętu budowlanego (wywrotki, koparki, pompy do betonu, betonomieszarki itp.) oraz innych pojazdów użytkowych. Sporo takich pojazdów można obejrzeć na placu firmowym w Wejherowie przy ul. Budowlanych. Pochodzą z rynku polskiego i innych krajów europejskich. Wśród autobusów spotkamy egzemplarze renomowanych marek, takich jak Mercedes, Setra, Neoplan czy Bova.
Dla wygody klienta w Auto-Centrum proponują pomoc w uzyskaniu leasingu lub kredytu wybierając spośród najlepszych tego typu firm w Polsce. Istnieje możliwość zostawienia poprzedniego samochodu w rozliczeniu. Wybór zależy od preferencji oraz możliwości klienta.
Klikając [ Zapisz ] zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W każdej chwili możesz się wypisać klikając na link Wypisz znajdujący się na końcu każdej z otrzymanych wiadomości.